Kære Skole
Jeg skriver for at dele nogle tanker og bekymringer omkring mit barns trivsel og læring i skolen.
Emma er et barn, der lærer hurtigt, stiller mange spørgsmål og ofte har brug for at forstå ting i dybden for at opleve mening i undervisningen. Vi oplever, at hun let gennemskuer opgaver og hurtigt mister motivationen, når indholdet bliver for gentagende eller ikke udfordrer hendes tænkning.
Selvom Emma ikke er testet som højt begavet, ligger hendes IQ i den høje ende på 120. Det betyder, at hun ofte forstår ting intuitivt og ikke nødvendigvis har brug for mange gentagelser. Men det betyder også, at hun kan komme til at "vente" meget i undervisningen.
Vi ser tegn på, at det begynder at påvirke Emmas motivation og lyst til skole.
Vi vil derfor gerne i dialog med jer om, hvordan vi bedst kan støtte op om, at Emma fortsat udvikler sig fagligt og bevarer sin glæde ved at lære. Vi forestiller os ikke ekstraopgaver eller særlige forløb, men håber, at der kan skabes mere rum for faglig fordybelse, åbne opgaver, og måske individuelle eller tværfaglige projekter, hvor hun får mulighed for at engagere sig på et dybere niveau.
Vi er åbne for dialog og nysgerrige på jeres perspektiv. Måske kunne vi tage en snak om, hvilke muligheder der allerede findes i klassen eller på skolen, og hvordan vi sammen kan sikre, at Emma også oplever sig mødt og udfordret i sin skolegang.
Tak fordi I vil læse med. Vi ser frem til at høre fra jer.
De bedste hilsner
Emmas mor og far